Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1- Dil ve Konuşma Terapisi alanında temel, güncel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiyi takip eder.
2- Dil- Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve uygulama için gerekli teknoloji, araç ve gereçleri bilir.
3- Dil-Konuşma Terapisi alanında doğru, güvenilir, geçerli ve kanıta dayalı bilgiye ulaşarak kullanır.
4- Dil ve Konuşma Terapisi alanında önleme, işlevsel değerlendirme, ayırıcı tanı, müdahale, terapi, re/habilitasyon çalışmalarına yönelik plan yapma, program geliştirme ve uygulama yapmayı bilir.
5- Multi-disipliner, interdisipliner ve transdisipliner ekip içerisinde alanıyla ilgili sorumluluk ve insiyatif alır ve gerekli işbirliğini yapar.
6- Birey, aile ve topluma yönelik dil ve konuşma terapisi uygulamalarında biyo-psikososyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşım sergiler.
7- Dil- Konuşma Terapisi alanında gerekli teknoloji, araç ve gereçleri kullanır
8- Toplum farkındalığı yaratmak ve koruyucu/önleyici gereksinimler ve sağlık politikalarını etkileme yönünde projeler üretir, araştırma yapar, çeşitli faaliyetlerde bulunur.
9- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Demokrasi ve insan haklarına, insani değerlere, toplumsal ve kültürel çeşitliliğe saygılı ve duyarlı davranır.
11- Birey olarak mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve ilkelere uygun davranır ve hasta haklarını gözeterek mesleğini uygular.
12- Hasta/danışan, aileler ve ilgili diğer paydaşlar (öğretmen, hekim, psikolog, işveren vb.) ile yaş, cinsiyet, sosyo kültürel düzeyine, dil-konuşma bozukluğuna uygun iletişim kurar.