PK 1: Dil- Konuşma Terapisi alanında temel, güncel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiyi takip eder.
PK 2: İnsan iletişimi, dil, konuşma, ses, işitme, beslenme ve yutma ile ilgili süreçlerin biyomedikal (anatomik, nörolojik, fizyolojik vb), dilbilimsel, psikolojik/davranışsal ve gelişimsel temelleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olduğunu gösterir.
PK 3: Dil- Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve uygulama için gerekli teknoloji, araç ve gereçleri bilir.
PK 4: Dil-Konuşma Terapisi alanında doğru, güvenilir, geçerli ve kanıta dayalı bilgiye ulaşarak kullanır.
PK 5: Dil ve Konuşma Terapisi alanında güncel ve geçerli olan ICD ve ICF, DSM 5 gibi sınıflamalarda kodlanmış ve tanımlanmış bozuklukları bilir.
PK 6: Dil ve Konuşma Terapisi alanında gerekli olan kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak önleme, işlevsel değerlendirme, ayırıcı tanı, müdahale, terapi, re/habilitasyon çalışmalarına yönelik plan yapma, program geliştirme ve uygulama yapmayı bilir.
PK 7: Multi-disipliner, interdisipliner ve transdisipliner ekip içerisinde alanıyla ilgili sorumluluk ve insiyatif alır ve gerekli işbirliğini yapar.
PK 8: Birey, aile ve topluma yönelik dil ve konuşma terapisi uygulamalarında biyo-psikososyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşım sergiler.
PK 9. Dil- Konuşma Terapisi alanında gerekli teknoloji, araç ve gereçleri kullanarak kanıta dayalı verileri toplar, kayıt tutar, yorumlar, sonuçları raporlar, terapi planını/programını hazırlar, uygular ve izler.
PK 10: Dil ve Konuşma Terapisi alanında gerekli teknoloji, araç ve gereçleri kullanarak kanıta dayalı önleme, işlevsel değerlendirme, ayırıcı tanılama, müdahale, terapi, re/habilitasyon uygulamalarını yapar.
PK 11: Dil ve Konuşma Terapisi alanında bağımsız olarak çalışmalarını etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığını ve mesleki gelişimini sağlar.
PK 12: Dil ve konuşma terapisi alanında güncel bilgileri kullanarak bireysel ve/veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır, gerekli iş süreçlerini analiz ederek yönetir ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
PK 13: Hasta/danışan, aileler ve ilgili diğer paydaşlar (öğretmen, hekim, psikolog, işveren vb.) ile yaş, cinsiyet, sosyo kültürel düzeyine, dil-konuşma bozukluğuna uygun iletişim kurar.
PK 14: Toplum farkındalığı yaratmak ve koruyucu/önleyici gereksinimler ve sağlık politikalarını etkileme yönünde projeler üretir, araştırma yapar, çeşitli faaliyetlerde bulunur.
PK 15: Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri, dilleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel, dilsel ve kültürel farklılıkları değerlendirek hastaya, sağlık personeline ve topluma anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
PK 16: Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. ÇEP 17: Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PK 18: Birey olarak dış görünüm, olumlu tutum ve davranışları ile topluma örnek olur; sürekli gelişime ve değişime açıktır.
PK 19: Demokrasi ve insan haklarına, insani değerlere, toplumsal ve kültürel çeşitliliğe saygılı ve duyarlı davranır.
PK 20: Birey olarak mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve ilkelere uygun davranır ve hasta haklarını gözeterek mesleğini uygular.
PK 21: Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini kullanır; bulunduğu kurumdaki ihtiyaçlara göre hastalara, ailelere, profesyonellere ve diğer ilgili bireylere kendi bilgi ve tecrübelerini içeren bilgilendirmeler yapar, mesleğini tanıtır ve eğitim verir.